fbpx

מהי תאונת עבודה

מאת: עורכת דין אושרת דרעי

תוכן עניינים

עורך דין תאונת עבודה אושרת דרעי, הייתה עורכת דין של המוסד לביטוח לאומי ולה מעל 20 שנות נסיון בתחום
הכרת המוסד לביטוח לאומי ואופן התנהלותו “מבפנים” הינה ייתרון אדיר העומד לרשות לקוחות משרדנו, הידע והנסיון שנצברו מבטיחים שהתובעים המיוצגים על ידינו ימקסמו את הסיכוי לקבל את מלוא הזכויות המגיעות להם כתוצאה מתאונת עבודה.
משרדנו גובה שכר טרחה על בסיס הצלחה בלבד ומתוך הפיצויים אותם מקבל הלקוח – לא הצלחת לא שילמת!

מהי תאונת עבודה

פגיעה בעבודה, המזכה בגמלאות נפגעי עבודה, היא תאונת עבודה או מחלת מקצוע, כהגדרתן בחוק הביטוח הלאומי.
תאונת עבודה הינה תאונה שאירעה למבוטח בנסיבות האלה:

  • בדרכו מביתו (או מהמקום שהוא לן בו) אל העבודה, או מן העבודה אל ביתו, או ממקום עבודה אחד אל מקום עבודה אחר.
  • בשעת עבודתו במקום העבודה (או בסביבתו הקרובה ביותר) בזמן שעשה להצלת גוף או רכוש, או למניעת נזק לגוף או לרכוש.
  • בשעת עבודתו, מפגיעה (שלא עקב העבודה) שפגע בו אדם אחר בחפץ הנמצא במקום העבודה (או בסביבתו הקרובה ביותר), ובלבד שלנפגע לא היה חלק בגרימת הפגיעה.
    למבוטח השכיר – במקום שהוא או חבריו לעבודה סועדים בשעת הפסקה, שנקבעה על דעת המעסיק ואינה עולה על 3 שעות, וכן בדרכו מן העבודה, אל אותו מקום, או בחזרה מאותו מקום אל העבודה.
  • למבוטח השכיר, חבר ועד העובדים של מקום עבודתו, וכן למבוטח, חבר ועד מושב עובדים – בשעת מילוי תפקידם זה ועקב מילוי התפקיד, וכן בדרכם למלא את התפקיד ובדרכם חזרה.
  • למבוטח השכיר – בדרכו מן העבודה או ממעונו אל מקום בחינה שהוא נבחן לפי חוק החניכות או לפי חוק שירות התעסוקה, או בדרכו חזרה ממקום הבחינה אל העבודה או אל מעונו.

משרדנו עוסק רבות בנושאי תביעות תאונות עבודה, עתיר ניסיון ואנו מספקים מענה רחב עבור לקוחותינו, תוך השמת דגש על שירות אידיאלי, יחס אישי ומקצועי. הליווי המשפטי אותו אנו מעניקים, כולל ייעוץ, איתור, איסוף ומחקר מידע, התחשבות בתחושות ורצונות הלקוח עד כמה שניתן, הובלת התהליכים בפני הערכאות המשפטיות ועוד.

הליך מימוש זכויות בגין תאונת עבודה – מדריך לנפגע בעבודה

מדובר בהליך בירוקרטי, משפטי ורפואי לא פשוט, אולם בעזרת סיוע והכוונה מקצועית ניתן לצלוח את התהליך ולקבל את מלוא הזכויות.

  • כאשר מגיעים לקבלת טיפול רפואי בדרך כלל המוסד הרפואי שואל אם התאונה אירעה בזמן עבודה, בדרך לעבודה או ממנה. יש להדגיש זאת בפני הצוות הרפואי, על מנת למנוע אי נעימות בעתיד ולתאר את הסיבה המדויקת ממנה נפגעת. בנוסף חשוב לשים לב כי כל האיברים אשר נפגעו עקב תאונת העבודה מצויינים באישור הרפואי. פעמים רבות נוטים הנפגעים והצוות הרפואי לייחס חשיבות רק לפציעות החמורות ביותר אולם לצורך מימוש זכויות באופן נכון ומלא חובה לשים לב שכל האיברים שנפגעו אכן מצויינים בסיכום הרפואי.
  • לאחר קבלת הטיפול הרפואי הראשוני יש להודיע למעסיק ולהחתים אותו על טופס ייעודי – ב.ל 250 . גם כאן חשוב מאוד לוודא כי ברשימת האיברים שנפגעו אכן מצויינים כל האיברים שנפגעו בתאונה. לאחר מכן יש לפנות לביטוח לאומי ולמלא טפסים ייעודים להכרה בתאונה כתאונת עבודה – ב.ל 211 בשלב זה מומלץ מאוד להעזר בעורך דין מקצועי הבקיא בתהליכי תביעה מול המוסד לביטוח לאומי.
  • בתקופה שהחל מיום התאונה ועד למקסימום של 91 ימים, ניתן לקבל “דמי פגיעה” דמי הפגיעה מחושבים מהשכר המבוטח – 75% ממנו, ניתן לקבלם בכפוף להמצאת אישור רפואי לפיו הנפגע אינו כשיר לעבודה.
  • השלב הבא הינו הגשת תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה. בהליך זה המוסד לביטוח לאומי בודק את התובע במסגרת ועדות רפואיות בהתאם לתחומי הפגיעה (למשל אורטופד, נוירולוג, א.א.ג, פנימאי וכו) הועדה הרפואית תקבע את שיעור הנכות ואת התקופה של הנכות – זמנית או צמיתה.

חשוב מאוד להגיש את התביעה בתוך 12 חודשים.

משרדנו גובה שכר טרחה על בסיס הצלחה בלבד! לא הצלחת לא שילמת! צרו קשר לתיאום פגישת ייעוץ חינם.

שאלות נפוצות

מהו שכר הטרחה שעלי לשלם לעורך דין במקרה של תאונת עבודה?

שכר הטרחה המשולם לעורך דין במקרה של ייצוג מול ביטוח לאומי בתאונות עבודה מוגדר בחוק. לפי החוק שכר הטרחה מורכב משני חלקים: הראשון ״פתיחת תיק״ – 936 שח אשר משולמים בדרך כלל במועד הפגישה הראשונה במידה והלקוח ועורך הדין מעוניינים לעבוד יחד, החלק השני של שכר הטרחה מחושב באחוזים מגובה הפיצוי והוא עומד על 17%+מע״מ מהפיצוי אותו מקבל הנפגע מהביטוח הלאומי. למשל עובד שנפגע בתאונת עבודה והביטוח הלאומי שילם לו 10,000 ש״ח ישלם לעורך הדין שייצג אותו (בנוסף לפתיחת התיק שציינתי לעיל) עוד 1,700 ש״ח+ מע״מ (1,989 ש״ח)

נפגעתי בעבודה, מה אני צריך לעשות?

פגיעה בתאונה בעבודה, יכולה להיות במגוון דרכים, למשל, עובד נפל מסולם בעבודה ונפצע, עובד אשר נפגע ממסור או כלי חשמלי אחר, עובד שהחליק ונפל במקום עבודתו או בדרך אליה או עובד שנסע בדרכו לעבודה או בדרכו מהעבודה לביתו ונפגע בתאונת דרכים – פגיעה שכזו למשלמוגדרת כתאונת דרכים בעבודה וגם היא מכוסה על ידי הביטוח הלאומי.
במקרה של סוג פגיעה כזה חשוב לתעד את מקרה התאונה, תמונות מהמקום אם יש, מספרי הרכבים אשר היום מעורבים, שמות עדים, דו״ח מד״א אשר פינה מהמקום, סרטונים ממצלמות הרכב במידה וישנם. בנוסף, חשוב מאוד לקבל טיפול רפואי בסמוך למועד התאונה ככל הניתן ולוודא שכל הפגיעות מהן אתה סובל יהיו מפורטות במכתב השחרור מבית החולים, במידה ובית החולים לא ציין את כל הפגיעות, חשוב לגשת מיד לרופא המשפחה ולבקש ממנו לתעד את כל הפגיעות מהן אתה סובל. בהמשך וללא דיחוי מומלץ ליצור קשר עם עורך דין מומחה לתביעות מול ביטוח לאומי ונזקי גוף.

הייתי בדרכי לעבודה ונפגעתי בתאונת דרכים, מה עלי לעשות?

במקרה של פגיעה בתאונה דרכים בעבודה, למשל עובד נסע בדרכו לעבודה או בדרכו מהעבודה לביתו וכמובן בגיעה בתאונת דרכים תוך כדי עבודה- פגיעה שכזו מוגדרת כתאונת דרכים בעבודה, במקרה של סוג פגיעה כזה חשוב לתעד את מקרה התאונה, תמונות מהמקום אם יש, מספרי הרכבים אשר היום מעורבים, שמות עדים, דו״ח מד״א אשר פינה מהמקום, סרטונים ממצלמות הרכב במידה וישנם. בנוסף, חשוב מאוד לקבל טיפול רפואי בסמוך למועד התאונה ככל הניתן ולוודא שכל הפגיעות מהן אתה סובל יהיו מפורטות במכתב השחרור מבית החולים, במידה ובית החולים לא ציין את כל הפגיעות, חשוב לגשת מיד לרופא המשפחה ולבקש ממנו לתעד את כל הפגיעות מהן אתה סובל. בהמשך וללא דיחוי מומלץ ליצור קשר עם עורך דין מומחה לתביעות מול ביטוח לאומי ונזקי גוף.

נפגעתי בתאונת עבודה, כמה פיצוי מגיע לי?

גובה הפיצוי במקרה של פגיעה בעבודה, הינו נגזרת של משתנים רבים, הפיצוי תלוי בראש ובראשונה בגובה הנזק הגופני שנגרם לעובד, למשל עובד שנפגע בתאונת דרכים קשה בדרך לעבודה וסובל משברים בכל חלקי גופו, פגיעת ראש, פגיעות פנימיות וכו, נזקו הגופני גדול יותר מאשר עובד שנפל מסולם אך לא נגרמה לו פציעה גופנית משמעותית אשר תלווה אותו לאורך זמן.
גורם נוסף שמשפיע על הפיצוי הינו גובה השכר- ככל שהשכר גבוה יותר כך גם הפיצוי אותו יקבל הנזוק גבוה יותר ולהפיך.
שיקול נוסף אשר משפיע על גובה הפיצוי- תקופת ההיעדרות ממקום העבודה והשפעה על יכולתו של העובד לשוב ולהשתכר ממקצועו ערב התאונה, למשל חשמלאי שנפגע בברך ולא מסוגל לעלות על סולם או פסנתרן שנפצע באצבעותיו ולא יכול לשוב ולנגן.
קיימים עוד שיקולים רבים אשר עשויים להשפיע על גובה הפיצוי, על מנת להגדיל את הסיכוי לקבלת פיצוי מקסימלי עבור נזק הגוף אשר נגרם כתוצאה מתאונת עבודה, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין מומחה לתביעות מול ביטוח לאומי ונזקי גוף כבר בימים הראשונים שלאחר התאונה.

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי
עורכת דין אושרת דרעי - עורך דין תאונת עבודה - ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי
קבל ייעוץ חינם עוד היום
או קבעו פגישה מראש לייעוץ בחינם

תוכן עניינים

אושרת דרעי עורכי דין ביטוח לאומי

אושרת דרעי – עורכת דין ונוטריון

האם יש לך שאלות משפטיות? או שאת/ה צריך עזרה?

נוכל לסייע לך בשיחה טלפונית. לתאום פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות:

דילוג לתוכן