fbpx

תאונות רכב – תביעות ופיצויים

מאת: עורכת דין אושרת דרעי

תוכן עניינים

תאונות רכב הן תאונות שמערבות לפחות כלי רכב ממונע אחד: מכונית פרטית, רכב מסחרי, כלי תחבורה ציבורי, אופנוע וכיו"ב. למעשה, זהו המכנה המשותף היחיד של תאונות הרכב, שכן הן מתחלקות לסוגים שונים ורבים: תאונות עצמיות, תאונות המערבות כלי רכב פוגע וכלי רכב נפגע, תאונות בין רכב לבין הולכי רגל או רוכבים, תאונות פגע וברח ועוד.

בהקשר זה נציין כי תאונה של רוכבי אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי, אינה נחשבת תאונת דרכים לפי חוק הפלת"ד (פיצוי לנפגעי תאונת דרכים), כל עוד לא מעורב כלי רכב ממונע. אולם, במקרים בהם רוכבי אופניים או קורקינט מעורבים בתאונה שבה כן מעורב כלי רכב ממונע, חוק הפלת"ד חל ומעמדם של הרוכבים דומה למעמדם של הולכי רגל שנפגעו מרכב ממונע.

במקרה שבו אירעה תאונה המערבת רק רוכבי אופניים או קורקינט ואין מעורבות של רכב ממונע, ניתן עדיין לנהל הליך משפטי, להוכיח את אשמתו של אחד הצדדים בגרימת נזק לצד השני ומכוח הוכחה זו, לתבוע פיצויים. בנוסף, פוליסות ביטוח שונות עשויות לכסות תאונות, פציעות ונזקים מסוג זה. על מנת לבחון את הכיסוי יש לבחון את הפוליסה בה מבוטח/ת הנפגע/ת ורצוי להיעזר בליווי עו"ד עם מומחיות בביטוח, תאונות, נזקי גוף וביטוח לאומי.

מה חשוב לעשות במקרה של תאונת רכב?

אם נקלעת לתאונת רכב, כמובן יש להזעיק טיפול רפואי ולציית להוראות של צוות החירום. אך בכך לא מסתיימת התגובה הנכונה לתאונה. אם המצב הרפואי מאפשר זאת, מומלץ לפנות מוקדם ככל האפשר לייעוץ משפטי של עו"ד מתחום התאונות, נזקי הגוף, ביטוח לאומי וחברות ביטוח.
מעוה"ד ניתן לקבל הנחיות ברורות המתאימות למקרה הספציפי, שיעזרו רבות להמשך הטיפול המשפטי בתאונה ולקבלת הפיצויים. ככל שהייעוץ המשפטי יתקיים מוקדם יותר, יגבר הסיכוי להשיג את הפיצוי המקסימלי עבור הנפגעים במקרה. ככל שעובר הזמן, החומרים הרלוונטיים מיטשטשים ומתיישנים וקשה להיעזר בהם על מנת לבנות את התיק. עם זאת, גם בחלוף זמן מאז התאונה, אם עדיין לא התקיים ייעוץ משפטי, חשוב לקיים אותו בבחינת "מוטב מאוחר מלעולם לא". גם בתביעות מאוחרות ניתן להשיג פיצויים והדבר תלוי במקרה הספציפי, בנסיבות, ברמת התיעוד ובשאלה עד כמה הנזק הוא חמור ומובהק.

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי
עורכת דין אושרת דרעי - עורך דין תאונת עבודה - ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

אילו הנחיות ניתן לקבל מעו"ד בעניין הטיפול בתאונה?

במסגרת הייעוץ המשפטי, נפגעי התאונה ישאלו שאלות שונות וימסרו מידע לעו"ד לצורך למידת המקרה. לעו"ד יש המיומנות ללמוד את המצב מהר, לשאול את השאלות הנכונות ולתת המלצות רלוונטיות ליישום מיידי. בין היתר יינתנו הנחיות באשר לפנייה לטיפול רפואי, ניסוח התלונה מול הגורמים המטפלים, תיעוד האסמכתאות השונות כולל קבלות ומרשמים, תיעוד עדויות ראייה, תיעוד נזקים ופציעות ועוד.

מי מפצה נפגעי תאונות רכב?

ככלל, הגורמים המפצים יכולים להיות חברת הביטוח של הנפגע/ת, חברת הביטוח של הפוגע/ת, "קרנית" מטעם המדינה, המוסד לביטוח לאומי, קרנות הפנסיה וכו'. בגין אותה תאונה ניתן לתבוע יותר מגורם אחד ולקבל פיצויים משני גורמים במקביל ואף יותר. רצוי שהגופים שיתבעו בגין תאונה מסוימת יקבעו על ידי עוה"ד לאחר בדיקה מקצועית של המקרה.

כמה פיצויים אפשר לקבל בגין תאונת רכב?

סכומי הפיצויים נעים במנעד רחב ויכולים להגיע עד מאות אלפים ואף מיליוני שקלים. מנגד, אם הנפגע/ת לא התייעץ עם עו"ד ולא מיצה את זכויותיו, במקרים מסוימים הפיצוי עלול לעמוד על אלפי שקלים בודדים ולפעמים אף לא יינתן פיצוי כלל. חברות הביטוח מציעות לפעמים פיצוי מיוזמתן, אך לרוב זהו ניסיון "לסגור" את התיק מהר ובתוצאה נוחה לחברת הביטוח. במקרים רבים לא כדאי להיענות להצעה זו ובכל מקרה, חשוב להתייעץ לפני קבלת החלטה.

עו"ד אושרת דרעי – בוגרת המחלקה המשפטית במוסד לביטוח לאומי וענף הביטוח הפרטי.

עו"ד אושרת דרעי שימשה עו"ד במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי. בנוסף, עבדה כעו"ד באחת מחברות הביטוח המוכרות. על כן, עו"ד דרעי מכירה היטב ולעומק את אופן קבלת ההחלטות והתנהלות הוועדות הרפואיות בביטוח הלאומי והצוותים המשפטיים בחברות הביטוח הפרטיות. כיום דרעי מובילה משרד עורכי דין עצמאי ומייצגת נפגעים בתביעות והליכים מול הביטוח הלאומי וחברות הביטוח, במטרה למצות את זכויותיהם של כל אחד ואחת על הצד הטוב ביותר.

מעוניינים לבדוק אם אתם או יקיריכם זכאים למענק או פיצוי בגין תאונת אופנוע? פנו אלינו ונשמח לייעץ.

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי
עורכת דין אושרת דרעי - עורך דין תאונת עבודה - ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי
קבל ייעוץ חינם עוד היום
או קבעו פגישה מראש לייעוץ בחינם

תוכן עניינים

אושרת דרעי עורכי דין ביטוח לאומי

אושרת דרעי – עורכת דין ונוטריון

האם יש לך שאלות משפטיות? או שאת/ה צריך עזרה?

נוכל לסייע לך בשיחה טלפונית. לתאום פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות:

דילוג לתוכן