fbpx

תאונת עבודה? כך תפעלו כדי לקבל פיצוי מתאים

מאת: עורכת דין אושרת דרעי

תוכן עניינים

ייצוג נפגעי עבודה על ידי עורכת דין אשר כיהנה כעורכת דין בביטוח לאומי!!!

זה יכול לקרות לכולם: ישראלים רבים נפגעים בתאונות בעבודה, או בדרך אליה – אך לא כולם יודעים כי באפשרותם לקבל פיצוי מהביטוח הלאומי וגם מחברות הביטוח. אז מה חשוב לעשות אחרי התאונה, ואיך ממקסמים את סכום הפיצויים?

ס’, גבר בן 48 מאזור המרכז, נפל מסולם במקום העבודה שלו ושבר את הברך. הפגיעה הגבילה מאוד את יכולתו לעבוד ולהשתכר והוא הוכר על ידי הביטוח הלאומי כנכה, בשיעור של 42%, ומקבל קצבה של כ-5,000 שקל לחודש לכל חייו.

אך ס’ לא הסתפק בכך, הוא החליט למצות את כל הזכויות המגיעות לו על פי חוק, ותבע גם את חברת הביטוח של המעביד על הרשלנות שהובילה לפציעתו. התוצאה – ס’ קיבל עוד 330 אלף שקל, והוכר כזכאי לקצבת ניידות – המקנה לו תו חנייה של נכה, הנחות ברכישת רכב וכן קצבה חודשית של כ-1,000 שקל לשארית חייו. בסך הכל, הסכומים שיקבל ס’ מגיעים ל-3 מיליון שקל.

"לא מכירים את הזכויות ומקבלים את המינימום"

עורכת הדין שייצגה את ס’ בתביעתו, אושרת דרעי, מספרת כי “המקרה של ס’ קורה לא מעט בתיקים שאני מטפלת בהם. מה שעצוב הוא שרבים לא יודעים מהן הזכויות שמגיעות להם ומקבלים את המינימום שניתן, אם בכלל. אך חשוב לזכור כי במקרים כאלו של תאונות המתרחשות בזמן העבודה או כתוצאה ממנה, יש כמה כתובות שאליהן ניתן לפנות כדי לקבל פיצוי – הביטוח הלאומי, המעסיק, חברת הביטוח של הגורם האחראי לתאונה (המזיק), ובמקרה של תאונת דרכים – גם חברת הביטוח של הרכב. כדי למקסם את גובה הפיצוי, יש לתבוע את כל הגורמים הרלוונטיים למקרה”.

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי
עורכת דין אושרת דרעי - עורך דין תאונת עבודה - ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

מה לעשות אחרי תאונת עבודה?

עו”ד דרעי מדגישה כי במקרה של תאונת עבודה, חשוב לפעול לפי סדר פעולות מסוים, כדי להגדיל את סיכויי הצלחת התביעה. “קודם כל, כאשר מגיעים לקבלת טיפול ראשון בבית חולים או קופת החולים, חשוב לציין שהפגיעה נגרמה במסגרת העבודה. צריך לוודא שהרופאים מתעדים את כל הפרטים – ואת כל האיברים שנפגעו”, היא אומרת. “עם זאת, גם מי שעושה הכל לפי הספר, מקפיד למלא את הטפסים ופונה לכל הגורמים שקשורים במקרה – עלול להיתקל לא פעם בסירוב ובדחייה של התביעה, בין אם בביטוח הלאומי ובין אם בחברות הביטוח.

“מדובר על גופים גדולים מאוד, שעובדים לפי חוקים מסורבלים ותקנות סבוכות, קל מאוד לאזרח הקטן ליפול בין הכיסאות ולהפסיד את זכויותיו. לכן, ההמלצה שלי היא להיעזר בשירותיו של עו”ד מתחום נזקי הגוף המומחה בביטוח לאומי – זאת כדי למקסם את סיכויי הזכייה ואת סכומי הפיצויים והקצבאות”.

"יודעת איך להגיש את התביעה כדי למנוע דחייה"

כמי שפועלת בתחום תאונות העבודה כבר שני עשורים, ועם ניסיון של שנים בעבודה במחלקה המשפטית של הביטוח הלאומי – עו”ד דרעי מכירה היטב את דרכי הפעולה של הארגון. “אני יודעת מה צורת החשיבה של האנשים בביטוח הלאומי, ואיך צריך להגיש את התביעה כדי למנוע דחייה שלה – ולהעלות את הסיכויים שהיא תתקבל”, היא אומרת. בנוסף, לעו”ד דרעי היכרות מעמיקה גם עם שיטות הפעולה של חברות הביטוח, לאחר שעבדה כעו”ד בחברת ביטוח גדולה.

“הידע הרב שצברתי בשני הארגונים הללו עוזר לי מאוד בייצוג של הצד השני – אנשים שנפגעו וזקוקים להכרה בנכות ולפיצויים”, היא אומרת. “לכן, אני מקפידה לייצג בעצמי את כל לקוחותיי בוועדות הביטוח הלאומי וכך משיגה אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד – ומקצרת את תהליך התביעה באופן משמעותי, מאחר שהיא מוגשת בדיוק כפי שצריך, ללא טעויות ועם כל המידע הדרוש

"לתקן את העוול שנעשה ללקוחות"

ההיכרות של עו”ד דרעי עם חברות הביטוח ועם הביטוח הלאומי מאפשרת לה למקסם את הפיצויים שמקבלים לקוחותיה, בזכות הפנייה לכל הגופים הקשורים במקרה. כך למשל, כאשר פנה אליה ד’, בן 32 מהמרכז, שנפגע בתאונת דרכים בדרך לעבודה וסבל מחתכים בפנים והגבלה בתנועת הכתף, פעלה עורכת הדין דרעי, בשתי דרכים: ראשית, הוגשה תביעה לביטוח לאומי, שזיכתה את ד’ בשיעור נכות של 37% וקצבה חודשית של 1,400 שקל לכל ימי חייו. בנוסף, תבעה עורכת הדין דרעי את חברת הביטוח של הרכב בו נהג, וכך קיבל ד’ עוד פיצוי של 367 אלף שקל. בסך הכל, הפיצויים שקיבל מגיעים למיליון שקל.

“במהלך עבודתי אני פוגשת ברבים שבשל מצבם הרפואי וחוסר הידע, לא מצליחים לקבל את כל מה שמגיע להם מביטוח לאומי ומחברות הביטוח. כפי שאני רואה זאת, התפקיד שלי הוא לתקן את העוול שנעשה להם, ולדאוג שהם יקבלו את מלוא הפיצויים שמגיעים להם. זה מה שמניע אותי והדבר החשוב ביותר בעבודתי”.

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי
עורכת דין אושרת דרעי - עורך דין תאונת עבודה - ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

שאלות נפוצות

מהו שכר הטרחה שעלי לשלם לעורך דין במקרה של תאונת עבודה?

שכר הטרחה המשולם לעורך דין במקרה של ייצוג מול ביטוח לאומי בתאונות עבודה מוגדר בחוק. לפי החוק שכר הטרחה מורכב משני חלקים: הראשון ״פתיחת תיק״ – 936 שח אשר משולמים בדרך כלל במועד הפגישה הראשונה במידה והלקוח ועורך הדין מעוניינים לעבוד יחד, החלק השני של שכר הטרחה מחושב באחוזים מגובה הפיצוי והוא עומד על 17%+מע״מ מהפיצוי אותו מקבל הנפגע מהביטוח הלאומי. למשל עובד שנפגע בתאונת עבודה והביטוח הלאומי שילם לו 10,000 ש״ח ישלם לעורך הדין שייצג אותו (בנוסף לפתיחת התיק שציינתי לעיל) עוד 1,700 ש״ח+ מע״מ (1,989 ש״ח)

נפגעתי בעבודה, מה אני צריך לעשות?

פגיעה בתאונה בעבודה, יכולה להיות במגוון דרכים, למשל, עובד נפל מסולם בעבודה ונפצע, עובד אשר נפגע ממסור או כלי חשמלי אחר, עובד שהחליק ונפל במקום עבודתו או בדרך אליה או עובד שנסע בדרכו לעבודה או בדרכו מהעבודה לביתו ונפגע בתאונת דרכים – פגיעה שכזו למשלמוגדרת כתאונת דרכים בעבודה וגם היא מכוסה על ידי הביטוח הלאומי.
במקרה של סוג פגיעה כזה חשוב לתעד את מקרה התאונה, תמונות מהמקום אם יש, מספרי הרכבים אשר היום מעורבים, שמות עדים, דו״ח מד״א אשר פינה מהמקום, סרטונים ממצלמות הרכב במידה וישנם. בנוסף, חשוב מאוד לקבל טיפול רפואי בסמוך למועד התאונה ככל הניתן ולוודא שכל הפגיעות מהן אתה סובל יהיו מפורטות במכתב השחרור מבית החולים, במידה ובית החולים לא ציין את כל הפגיעות, חשוב לגשת מיד לרופא המשפחה ולבקש ממנו לתעד את כל הפגיעות מהן אתה סובל. בהמשך וללא דיחוי מומלץ ליצור קשר עם עורך דין מומחה לתביעות מול ביטוח לאומי ונזקי גוף.

הייתי בדרכי לעבודה ונפגעתי בתאונת דרכים, מה עלי לעשות?

במקרה של פגיעה בתאונה דרכים בעבודה, למשל עובד נסע בדרכו לעבודה או בדרכו מהעבודה לביתו וכמובן בגיעה בתאונת דרכים תוך כדי עבודה- פגיעה שכזו מוגדרת כתאונת דרכים בעבודה, במקרה של סוג פגיעה כזה חשוב לתעד את מקרה התאונה, תמונות מהמקום אם יש, מספרי הרכבים אשר היום מעורבים, שמות עדים, דו״ח מד״א אשר פינה מהמקום, סרטונים ממצלמות הרכב במידה וישנם. בנוסף, חשוב מאוד לקבל טיפול רפואי בסמוך למועד התאונה ככל הניתן ולוודא שכל הפגיעות מהן אתה סובל יהיו מפורטות במכתב השחרור מבית החולים, במידה ובית החולים לא ציין את כל הפגיעות, חשוב לגשת מיד לרופא המשפחה ולבקש ממנו לתעד את כל הפגיעות מהן אתה סובל. בהמשך וללא דיחוי מומלץ ליצור קשר עם עורך דין מומחה לתביעות מול ביטוח לאומי ונזקי גוף.

נפגעתי בתאונת עבודה, כמה פיצוי מגיע לי?

גובה הפיצוי במקרה של פגיעה בעבודה, הינו נגזרת של משתנים רבים, הפיצוי תלוי בראש ובראשונה בגובה הנזק הגופני שנגרם לעובד, למשל עובד שנפגע בתאונת דרכים קשה בדרך לעבודה וסובל משברים בכל חלקי גופו, פגיעת ראש, פגיעות פנימיות וכו, נזקו הגופני גדול יותר מאשר עובד שנפל מסולם אך לא נגרמה לו פציעה גופנית משמעותית אשר תלווה אותו לאורך זמן.
גורם נוסף שמשפיע על הפיצוי הינו גובה השכר- ככל שהשכר גבוה יותר כך גם הפיצוי אותו יקבל הנזוק גבוה יותר ולהפיך.
שיקול נוסף אשר משפיע על גובה הפיצוי- תקופת ההיעדרות ממקום העבודה והשפעה על יכולתו של העובד לשוב ולהשתכר ממקצועו ערב התאונה, למשל חשמלאי שנפגע בברך ולא מסוגל לעלות על סולם או פסנתרן שנפצע באצבעותיו ולא יכול לשוב ולנגן.
קיימים עוד שיקולים רבים אשר עשויים להשפיע על גובה הפיצוי, על מנת להגדיל את הסיכוי לקבלת פיצוי מקסימלי עבור נזק הגוף אשר נגרם כתוצאה מתאונת עבודה, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין מומחה לתביעות מול ביטוח לאומי ונזקי גוף כבר בימים הראשונים שלאחר התאונה.

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי
עורכת דין אושרת דרעי - עורך דין תאונת עבודה - ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי
קבל ייעוץ חינם עוד היום
או קבעו פגישה מראש לייעוץ בחינם

תוכן עניינים

אושרת דרעי עורכי דין ביטוח לאומי

אושרת דרעי – עורכת דין ונוטריון

האם יש לך שאלות משפטיות? או שאת/ה צריך עזרה?

נוכל לסייע לך בשיחה טלפונית. לתאום פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות:

דילוג לתוכן