fbpx

עו"ד ביטוח לאומי – למה זה חשוב?

מאת: עורכת דין אושרת דרעי

תוכן עניינים

איזה עו"ד כדאי לבחור?

עו"ד אושרת דרעי, מומחית בתביעות ביטוח לאומי, חברות ביטוח, מחלות מקצוע, ותאונות, משיבה על השאלות החשובות

למה כדאי לפנות לביטוח לאומי באמצעות עו"ד?

באיזה עו"ד כדאי לבחור? אלו שאלות חשובות מאוד לכל מי שתוהים מהן הזכויות שלהם, מה מגיע להם על רקע מצבם ומהי הדרך לממש את הזכויות, בדרך הטובה והבטוחה ביותר.
נתחיל בבסיס: כמעט כולנו, תושבי ישראל על פי חוק, חייבים בתשלום חודשי לביטוח הלאומי. אמנם, קבוצות מסוימות באוכלוסייה זכאיות לפטור או להפחתת הסכום, אך אלו הם המקרים החריגים.
כדאי מאוד להקפיד על תשלום דמי הביטוח הלאומי כסדרם, על מנת שלא לפגוע בזכויות שעשויות לעמוד לנו בנסיבות מסוימות. לעתים, אירוע או מקרה פתאומי מביאים לכך שאדם הופך זכאי באופן תיאורטי לפיצויים, למענקים או להטבות שונות מהביטוח הלאומי, אך העובדה שלא שילם את דמי הביטוח הלאומי היא שפוגעת בזכאותו. לרוב, עובדים שכירים משלמים דמי ביטוח לאומי דרך המעסיק. עצמאים נדרשים לשלם בעצמם.
תושבי ישראל שסבורים כי הם זכאים לפטור או להקלה בדמי הביטוח הלאומי, חשוב שיוודאו זאת ויסדירו את מעמדם. אין להימנע מתשלום דמי ביטוח לאומי, מבלי לוודא שזכותנו לכך מוכרת. כמו כן, מאותה הסיבה, אם צברתם חוב לביטוח הלאומי, יש להסדיר אותו.
בהקשר זה נציין כי לעתים חובות לביטוח הלאומי הם תוצאה של טעות או אי הסדרה של זכויות בעבר, לפטור או להקלה בתשלומים. במקרים אלו מומלץ להתייעץ עם עו"ד ולפנות לביטוח הלאומי בבקשה מנומקת לתיקון הנתונים שבידם ולמחיקת החוב או הפחתתו.

בעבור מה אנו משלמים דמי ביטוח לאומי?

המוסד לביטוח לאומי, כשמו כן הוא ותכליתו היא לבטח אותנו מפני מצבים שבהם נזדקק לעזרה (כלכלית או אחרת), כמו למשל מצבי אבטלה, ירידה בתפקוד ומצב סיעודי, תאונות ומחלות שונות. המקרים שבהם הביטוח הלאומי מסייע למבוטחים, הם אלה הקבועים בחוק.
במקרים אלו, ניתן להגיש לביטוח הלאומי תביעה שבמסגרתה נוכיח את מצבנו ונתבע את זכויותינו. מי שזכאותם הוכחה, יהיו זכאים לסעד שקובע החוק: גמלה, קצבה, מענק, סיוע בפועל (כמו מטפל/ת סיעודי/ת למשל) ועוד.
בחלק מן המקרים, הגשת תביעה היא פשוטה יחסית וכרוכה בהגשת טפסים ומסמכים, כמו למשל תביעת אבטלה.
במקרים אחרים, התביעה היא מורכבת יותר ומחייבת לעמוד בפני וועדה, לתאר את מצבנו בעל פה, להשיב לשאלות וכיו"ב. תביעות מסוג זה הן למשל תביעות להכרה בנכות.
לעתים הביטוח הלאומי אף מבקש לשלוח מומחה מטעמו על מנת לבדוק את המבוטח/ת ואת מצבו/ה.

חשוב לדעת שלעתים, גם מחלות כרוניות או אירועים רפואיים שכיחים, עשויים לזכות את החולה בהטבות שונות מהביטוח הלאומי ולכן בכל מקרה של ספק, תמיד כדאי לבדוק את הזכאות.

למה כדאי להיעזר בעו"ד בפנייה לביטוח הלאומי?

הביטוח הלאומי פיתח מנגנונים על מנת "להגן על עצמו" מתביעות שווא ומפריצת התקציב שעומד לרשותו. על כן, המוסד דבק בקריטריונים נוקשים ובנהלים מסובכים, שחלקם אף לא לגמרי גלויים לציבור אלא מהווים מעין פרקטיקה פנימית שהתפתחה ונהוגה בשלוחות הביטוח הלאומי השונות.
בפועל, התוצאה היא שמבוטחים רבים שזכאים תאורטית לקצבה, גמלה, מענק או להטבה אחרת, אינם מצליחים לממש את זכותם. חלקם כלל אינם מגישים תביעה, בשל חוסר מודעות. אחרים, מגישים תביעה באופן לא נכון ותביעתם נדחית. מדובר באנשים שחוו למשל תאונות עבודה או תאונות דרכים, חלו על רקע עבודתם, נקלעו לירידה תפקודית (זמנית או קבועה), הפכו הורים לילדים מוגבלים, או נתקלו בבעיה אחרת, מתוך מגוון רחב של מצבים שהחוק מכיר בהם.
הופעה בפני ועדה בביטוח הלאומי, היא אירוע חשוב וגורלי. חשוב להיערך אליו כהלכה ולהצטייד בכל המסמכים הנכונים ולא פחות חשוב מכך: בידע הנכון ובדרך הנכונה לספר את הסיפור ואת המצב.
גם אם המוסד לביטוח לאומי יבחר לשלוח מומחה מטעמו, חשוב לא לשגות בפגישה זו ולא להתנהג באופן שינוצל לדחיית התביעה ויפגע בזכויותיכם. לשם כך, נדרש ייעוץ מקצועי.

בעזרת עו"ד עם ניסיון רב בטיפול בתביעות מול הביטוח הלאומי, ניתן לבנות את התיק באופן הנכון ביותר ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר, הן מבחינת ההכרה הפורמלית במצבכם והן מבחינת גובה הסיוע והיקף ההטבות שיוענקו לכם.
כדאי לבחור בעו"ד עם ניסיון מוצלח ומוכח בניהול תיקים מול הביטוח הלאומי, כולל התמודדות עם ועדות וערעורים. גם אם כבר ניהלתם תביעה מול הביטוח הלאומי ונדחיתם, יתכן שניתן להיטיב עם מצבכם באמצעות ערעור שינוהל בידי עו"ד עם ניסיון בביטוח הלאומי, או באמצעות הגשת תביעה אחרת.
אפשר ומומלץ לבחור בעו"ד עם עבר מקצועי בביטוח הלאומי עצמו, על מנת לנהל את ההליך מתוך היכרות עם המוסד, ברמה העמוקה ביותר.
חשוב לבחור עו"ד בקפדנות על סמך נתונים אמינים, כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה ואת היקף ההצלחה שלכם מול הביטוח הלאומי.

אם חוויתם תאונה, ספגתם פגיעה פיזית או מנטלית, לקיתם בירידה תפקודית, כאבים או מוגבלות, אל תישארו לבד. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו לייעוץ ראשוני בדבר האפשרויות שלפניכם, ללא עלות.

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי
עורכת דין אושרת דרעי - עורך דין תאונת עבודה - ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי
קבל ייעוץ חינם עוד היום
או קבעו פגישה מראש לייעוץ בחינם

תוכן עניינים

אושרת דרעי עורכי דין ביטוח לאומי

אושרת דרעי – עורכת דין ונוטריון

האם יש לך שאלות משפטיות? או שאת/ה צריך עזרה?

נוכל לסייע לך בשיחה טלפונית. לתאום פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות:

דילוג לתוכן