fbpx

קרן פנסיה – אובדן כושר עבודה

מאת: עורכת דין אושרת דרעי

תוכן עניינים

מגבלה מונעת ממך להמשיך לעבוד? כדאי לבדוק את זכאותך לקצבה מקרן הפנסיה

ידעת? קרן הפנסיה שלך כוללת גם רכיב ביטוחי שנועד להגן עליך מפני מקרה של אובדן כושר עבודה ופגיעה בפרנסתך מסיבה בריאותית משמעותית. בעבר, רק למי שרכשו מיוזמתם ביטוח כושר עבודה, היה כיסוי שכזה. כיום, ולמעשה מאז שינויי חקיקה שנכנסו לתוקף בשנת 2008, כמעט לכל העובדים במשק יש חיסכון פנסיוני פעיל, בתכנית שכוללת גם ביטוח כושר עבודה. בשנים האחרונות גם עצמאים מחויבים בהפרשה פנסיונית ולכן רובם מבוטחים גם הם בביטוח כושר עבודה.
ברוב המקרים, כיסוי זה מספק קצבה חודשית של עד 75% מגובה השכר החודשי, לכל תקופת המגבלה הבריאותית, ובתנאי שחלפו יותר משלושה חודשים מאז שהתרחש אובדן כושר העבודה. כלומר, הכיסוי הביטוחי תקף בדרך כלל רק לאובדן כושר עבודה שנמשך מעבר ל – 90 הימים הראשונים.
חשוב להתייעץ עם עו"ד מקצועי בנושאי פנסיה וביטוח לפני הפנייה לביטוח, על מנת להימנע מטעויות אשר עלולות להזיק לפנייה ולהפחית את סיכויי ההצלחה, את סכום הקצבה ואת תקופת הזכאות.

סיפורה של ס.ל

ס.ל מאזור חדרה, עבדה במשך שנים רבות בתפקידים תפעוליים, ומשכרה הופרשו הפקדות פנסיוניות כחוק. עם השנים, החלה לסבול מקשיי נשימה שהלכו והחמירו ומאי סבילות למאמץ גופני. בשלב מסוים, כאשר אפילו פעילות פיסית מתונה גרמה לה לקושי נשימתי, ס.ל פנתה לבדיקות ואובחנה כסובלת ממחלת ריאות חסימתית כרונית הידועה גם בשם COPD.
ס.ל החלה בפרוטוקול הטיפולי אך מצבה התפקודי נותר לקוי והיא נעדרה מהעבודה לעתים קרובות. במקביל, החלה לסבול מכאבים עמומים בגפיים, שהפריעו לה בעיקר בלילה ובשעות הקימה בבוקר. ככל שחלף הזמן ולא נרשם שיפור, ס.ל נקלעה לעייפות קיצונית ולקשיי תפקוד ממשיים. לבסוף, שבועות ספורים לאחר אבחון מחלת הריאות, אובחנה גם כסובלת מפיברומיאלגיה, מחלה המתאפיינת בכאבים מפושטים ועייפות ללא מקור פיסיולוגי ברור.
מצבה הבריאותי והתפקודי של ס.ל הידרדר בתוך מספר חודשים עד כדי היעדרות של שבועות ארוכים מעבודתה, ללא מענה כלכלי מסודר. היא הבינה שלאור מצבה הכרוני, לא תוכל להמשיך להחזיק במשרתה וגם לא תוכל להתפרנס מעבודה אחרת. בצר לה, פנתה לחברה שבה מתנהל החיסכון הפנסיוני ובה היא מבוטחת לאובדן כושר עבודה.
ס.ל הגישה בקשה להכרה במצבה, בתקווה לקבל קצבה חודשית שתאפשר לה להתקיים, לאור העובדה שהיא אינה מסוגלת לעבוד. להפתעתה, הועדה הרפואית דחתה את בקשתה והיא נותרה בפני שוקת שבורה.

ייעוץ מקצועי עשוי להציל חיים

לאחר הדחייה של חברת הביטוח שבה התנהל החיסכון הפנסיוני של ס.ל, היא פנתה לעו"ד אושרת דרעי. חשוב לציין שאם היתה מערערת על החלטת הוועדה הרפואית ונדחית שוב, לא ניתן היה לערער פעם נוספת והחלטת קרן הפנסיה היתה הופכת לסופית.
באמצעות עו"ד דרעי, ס.ל ערערה על ההחלטה של חברת הבטוח וליוותה את בקשתה בכל חוות הדעת, העדויות והמסמכים הרלוונטיים. התיק שלה נבנה מחדש באופן מקצועי יותר עם חידוד מצבה הנוכחי, הפרוגנוזה לעתיד וההשלכות הצפויות.
הערעור של ס.ל התקבל על ידי חברת הביטוח והמקרה שלה הוכר כאירוע של אובדן כושר עבודה לצמיתות. נקבעה לה קצבה חודשית מחברת הביטוח, בגובה 6,000 ₪, לשארית חייה. הקצבה מאפשרת לס.ל להתקיים על אף אובדן כושר העבודה ומצבה התפקודי. באמצעות הקצבה היא מממנת את הוצאות המחייה ואת הטיפולים הרפואיים.
עם סגירת התיק וסיום העסקתה של ס.ל בתפקידה, התרכזה בטיפול הרפואי ותחושותיה השתפרו. היא אמנם לא שבה לעבודה אך מצבה הרפואי התייצב והיא מנהלת חיים איכותיים ועצמאיים.

הסיפור של ס.ל ממחיש את חשיבות הייעוץ המקצועי לפני תביעת אובדן כושר עבודה מחברת הביטוח. פנייה לחברת הביטוח ללא ליווי מקצועי של גורם מנוסה, עלולה להביא לדחייה סופית של הבקשה, ללא אפשרות ערעור! זאת מכיוון שעל החלטות הוועדה הרפואית של קרן הפנסיה, לרוב ניתן לערער רק פעם אחת.
פנייה מקצועית לחברת הביטוח היא בעלת סיכוי רב יותר להתקבל, ולכן ליווי משפטי עשוי להיות הגורם המכריע שיאפשר לפונה להתקיים בכבוד למרות המגבלה, לשפר את המצב הרפואי ולהשיג איכות חיים.

שאלות על אובדן כושר עבודה? צרו קשר ונשמח לייעץ ולסייע

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי
עורכת דין אושרת דרעי - עורך דין תאונת עבודה - ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי
קבל ייעוץ חינם עוד היום
או קבעו פגישה מראש לייעוץ בחינם

תוכן עניינים

אושרת דרעי עורכי דין ביטוח לאומי

אושרת דרעי – עורכת דין ונוטריון

האם יש לך שאלות משפטיות? או שאת/ה צריך עזרה?

נוכל לסייע לך בשיחה טלפונית. לתאום פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות:

דילוג לתוכן