fbpx

זכויות ופיצוי לאחר תאונות ספורט

מאת: עורכת דין אושרת דרעי

תוכן עניינים

כ', בן 25 מאזור הגליל, היה שחקן מקצועי בקבוצה תחרותית, של אחד מענפי הספורט הפופולריים. למעשה, כ' התפרנס בעיקר מעיסוקו כספורטאי. במהלך אחד האימונים שנערכו במועדון הספורט הקבוע של הקבוצה, רגלו של כ' נתקלה בסדק שנפער בקרקע. כתוצאה מכך, כ' נהדף לפנים ונחבט בקרקע בעוצמה בעוד קצה הנעל שלרגלו לכוד בסדק. כ' סבל ממכות יבשות ומשפשופים כמעט בכל חלקי גופו, אך חמור מכך: הוא ספג ברגלו פציעה שעירבה מפרקים, גידים ורצועות.
כאשר נפגשנו זמן מה לאחר האירוע, כ' עדיין היה מנוע מלהשתתף בספורט תחרותי ואף סבל ממגבלה תפקודית.

כ' ידע שכספורטאי, יש לו ביטוח תאונות שרכש בעצמו, אך לא היה בטוח אם פציעתו עומדת בתנאי הפוליסה. שיחות עם גורמים שונים ניבאו לו שיצטרך להוכיח נזק גופני חמור על מנת לקבל פיצוי כלשהו.
במסגרת הכנת התיק של כ' לתביעה, טיפלנו בתיעוד כלל המסמכים, הבדיקות, הטיפולים, ההוצאות הרפואיות וההוצאות הנלוות שכ' נדרש להן עקב פציעתו. תיעדנו גם את מקום הפציעה ואת עדויות הראייה של הסובבים. לקראת הגשת התביעה, כ' פנה לביקורת ומעקב אצל כל המומחים הרלוונטיים להערכת מצבו והפרוגנוזה שלו.

לאחר הגשת התביעה, כ' קיבל מחברת הביטוח פיצוי משמעותי בגין נכות מתאונה ובגין אובדן כושר עבודה מתאונה.

נוסף על כך, הגשנו תביעה לביטוח הלאומי להכרה בכ' כנפגע תאונת עבודה. כ' הופתע לגלות שכמי שמתפרנס מעיסוקו כספורטאי, ניתן להכיר בו כנפגע תאונת עבודה אף על פי שהוא מבוטח בחברת ביטוח פרטית.
נערכנו להגשת התביעה, הנפקנו מסמכים ובנינו את התיק בהתאם לאופן שבו וועדות הביטוח הלאומי בוחנות תביעות מסוג זה. בסיום ההליך הוכר כ' כנפגע עבודה והוא זכאי לפיצוי ניכר גם מהמוסד לביטוח לאומי.
בימים אלה מתבררת זכאותו של כ' לפיצוי נוסף מצד בעלי המועדון, לאור העובדה שבמתקן שבו התאמן ונפצע נפל ליקוי (אותו סדק בקרקע) שגרם למעשה לפציעתו.

תאונות ספורט מזכות בפיצויים

תאונות ספורט יכולות להתרחש במגוון רחב של מצבים: באימון בחדר כושר, בבית הספר, בקבוצת הספורט של מקום העבודה, במסגרת אימון מקצועי תחרותי, במסגרת ספורט בחופשה בחו"ל ועוד.

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי
עורכת דין אושרת דרעי - עורך דין תאונת עבודה - ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום


חוק הספורט מחייב חלק מהארגונים הפועלים בתחום הספורט, לבטח את הספורטאים. אולם, החוק גם מעניק קשת רחבה של פטורים מחובת הביטוח. על כן, ספורטאים רבים, הן מקצוענים והן חובבנים, לא מבוטחים מכוח חוק זה. מנגד, פציעות ספורט מכוסות במסגרות אחרות:

ביטוח תאונות אישיות פרטי. מדובר בפוליסה פופולרית הן בקרב ספורטאים והם בקרב הציבור הרחב.
ביטוח נסיעות לחו"ל: אם נסעתם לחו"ל ורכשתם ביטוח נסיעות שכולל גם פעילויות ספורט, תהיו זכאים לפיצוי במקרה של פציעת ספורט בחו"ל.
ביטוח תלמידים במערכת החינוך: בהקשר זה חשוב לדעת שכלל התלמידים במערכות החינוך המוכרות, מבוטחים לתאונות אישיות גם כאשר הם מחוץ לבית הספר ומחוץ לפעילות חינוכית.
ביטוח לאומי: מי שנפגעו בתאונת ספורט, יכולים להיות מוכרים כנפגעי תאונות עבודה, אם הם מועסקים בשכר בתחום. בנוסף, הביטוח הלאומי גם מפצה במקרים של אובדן כושר עבודה ו/או נכות, ללא קשר לעובדה שמדובר בפציעת ספורט.
רשלנות: אם נפצעתם במהלך פעילות ספורטיבית במקום שהתרשל בתנאי הבטיחות שהעמיד לכם, תוכלו להימצא זכאים לפיצוי.

מהי פציעת ספורט?

פציעת ספורט היא כל נזק גופני שהתרחש באופן ישיר כתוצאה מפעילות ספורטיבית. לא תמיד מדובר בחבלה חיצונית. גם התקף לב או אירוע מוחי שהתרחשו על רקע מאמץ ספורטיבי מיוחד, יכולים להיחשב פציעת ספורט. לרוב, פיצויים מוענקים למי שהפציעה גרמה להם נזק: אובדן כושר עבודה, נכות זמנית או קבועה, אשפוז בבית חולים, פגיעה בשיניים ואף מקרה מוות.
במקרה של ספורטאים מקצועיים, גם פציעה בדרך לעבודה או בדרך חזרה יכולה כמובן לזכות אותם בפיצויים כנפגעי תאונת עבודה.

נפצעתם או נפגעתם במסגרת פעילות ספורט? חשוב לבדוק באופן מקצועי את זכאותכם לפיצוי. יתכן שיש לכם כיסוי ביטוחי שאינכם מודעים אליו. בחלק מהמקרים, הפציעה מכוסה בידי מספר גורמים שונים. ניתן לתבוע את כולם ולהגדיל את גובה הפיצוי.

עו"ד אושרת דרעי – עבדה כעורכת דין במוסד לביטוח לאומי ובחברת הביטוח מנורה.

עו"ד אושרת דרעי שימשה עו"ד במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי. בנוסף, עבדה כעו"ד בחברת הביטוח מנורה. עו"ד דרעי מכירה היטב ולעומק את אופן קבלת ההחלטות והתנהלות הוועדות הרפואיות בביטוח הלאומי והצוותים המשפטיים בחברות הביטוח הפרטיות. כיום דרעי מובילה משרד עורכי דין עצמאי ומייצגת נפגעים בתביעות והליכים מול הביטוח הלאומי וחברות הביטוח, במטרה למצות את זכויותיהם של כל אחד ואחת על הצד הטוב ביותר.

מעוניינים לבדוק אם אתם או יקיריכם זכאים למענק או פיצוי? פנו אלינו ונשמח לייעץ.

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי
עורכת דין אושרת דרעי - עורך דין תאונת עבודה - ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי
קבל ייעוץ חינם עוד היום
או קבעו פגישה מראש לייעוץ בחינם

תוכן עניינים

אושרת דרעי עורכי דין ביטוח לאומי

אושרת דרעי – עורכת דין ונוטריון

האם יש לך שאלות משפטיות? או שאת/ה צריך עזרה?

נוכל לסייע לך בשיחה טלפונית. לתאום פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות:

דילוג לתוכן