fbpx

תאונת עבודה

מאת: עורכת דין אושרת דרעי

תוכן עניינים

תאונת עבודה: נפגעת במהלך עבודתך או בדרך? יתכן שמגיע לך מענק או קצבה חודשית

תאונת עבודה היא מושג רחב הרבה יותר ממה שמקובל לחשוב. רבים סבורים שרק אירועים מובהקים כמו נפילה מסולם או החלקה על שלולית במקום העבודה, יחשבו לתאונת עבודה. בפועל, מגוון מקרים ואירועים מתאימים להגדרה 'תאונת עבודה' על פי החוק והפסיקה. יחד עם זאת, בפנייה לביטוח הלאומי חשוב להיעזר בעו"ד מנוסה. למעשה, במידת האפשר כדאי להתייעץ עם עו"ד מוקדם ככל האפשר ובסמוך למועד התאונה, על מנת לקבל הדרכה משפטית בכל הקשור לתיעוד הטיפול הרפואי והביורוקרטיה הנלווית.

אילו אירועים יוגדרו כתאונת עבודה?

תאונת עבודה היא אירוע מסוים (לא נזק מתמשך) שקרה בגלל העבודה ובמהלך העבודה, או בדרך, והדבר גרם לפגיעה בעובד. ישנם סוגים רבים של תאונות עבודה. התאונות הקלאסיות מתרחשות לדוגמה בנפילה במדרגות, החלקה על רצפה רטובה וכו'. חשוב לציין שגם תאונה מובהקת שכזו, אם התרחשה עקב הפרת חוק או הפרת הוראה של הממונה, עלולה שלא להיחשב כתאונת עבודה!

תאונה בדרך לעבודה (או בדרך חזרה), יכולה להיחשב תאונת עבודה, בתנאי שמדובר בדרך ישירה. אם בדרכך ביצעת סידורים אישיים, עצרת לבילוי, או סטית מהדרך הישירה, בדרך כלל התאונה לא תיחשב כתאונת עבודה.
כמובן, יש מקרים רבים הנתונים לפרשנות ותלויים בטיב הטיעון וההוכחות שלך. לכן יש חשיבות רבה להיוועץ בעו"ד עם מיומנות בנושא תאונות עבודה והליכים מול הביטוח הלאומי.

גם תאונה שהתרחשה תוך כדי ניסיון למנוע נזק לרכוש או לאדם במקום העבודה, היא תאונת עבודה. לכן אם סייעת לטפל במקרה חירום כלשהו בעבודה, או לקחת חלק בפעילות חיונית מסוימת ונפגעת, יתכן והפגיעה תוכר כתאונת עבודה. תאונה שאירעה לך בעבודה שלא במסגרת פעילות חיונית כלשהי להצלת אדם או רכוש, יכולה עדיין להיחשב כתאונת עבודה בתנאי שביצעת אותה בזהירות המתבקשת ולא גרמת בעצמך לתאונה.

חשוב לדעת שעל פי הפסיקה, גם אירוע לב ואירוע מוחי יכולים להיחשב תאונות עבודה אם הם התרחשו בסמוך למקרה חריג שהתרחש בעבודה, כמו למשל ויכוח חריף, מאמץ פיזי מיוחד וכיו"ב.
גם הידבקות בקורונה בעבודה נחשבת לתאונת עבודה (אך שהייה בבידוד לא נחשבת).

מה לגבי תאונה שאירעה בזמן הפסקה במהלך יום העבודה?

לרוב, אם ההפסקה לא היתה ארוכה מדי והיא לא הוסבה לפעילות פרטית ממשית, תאונה במהלך הפסקה יכולה להיחשב כתאונת עבודה.

מה אקבל אם יכירו בפגיעה שלי כתאונת עבודה?

ניתן לקבל מענק חד פעמי עבור התקופה שבה נמנע ממך לעבוד. המענק יכול לכסות תקופה של עד 13 שבועות ולשקף סכום של עד כ-1,100 ₪ ליום. אם לא החלמת מהפגיעה, ניתן להגיש תביעת נכות. היקף הנכות (באחוזים) יקבע האם הפציעה מזכה אותך במענק חד פעמי (נוסף) או בקצבה חודשית. הסכומים נקבעים על פ נוסחה של הביטוח הלאומי הכוללת את גובה השתכרותך לפני הפגיעה ואת אחוזי הנכות שנקבעו לך.

סיפורו של ג.נ

ג.נ., בן 50 מאזור השפלה, עובד מזה שנים רבות כנהג ומוביל סחורות בחברה פרטית. במסגרת תפקידו הוא מעמיס ופורק סחורות ומקבל תמורתן כספים מלקוחות החברה בכל רחבי הארץ. באחת מנסיעותיו ללקוח החברה בצפון, לאחר שפרק את הסחורה, החל הלקוח לתקוף מילולית את ג.נ. בטענות שונות לגבי הסחורה. ג.נ. הסביר ללקוח שהוא משמש מוביל בלבד ואיננו מנהל את העניינים המסחריים של החברה, אך במשך זמן רב הלקוח סירב לשלם או לאפשר לג.נ להמשיך בדרכו. ג.נ. דיווח תוך כדי האירוע למנהליו, בהודעות טקסט ובשיחות טלפון וניסה להיעזר בהם על מנת להגיע לפתרון. מספר שעות לאחר האירוע, ג.נ. חש ברע והובהל לבית החולים כשהוא סובל מאוטם שריר הלב (התקף לב). הוא אושפז, עבר צנתור, נרשמו לו תרופות קבועות ומגבלות תפקודיות שונות.
ג.נ. לא סבר שניתן יהיה לקשר בין האירוע החריג שחווה בעבודה לבין האירוע הרפואי, אך פנה למשרדנו בעקבות המלצה של מטופל שאושפז לצדו.
בעקבות הפנייה, פעלנו על מנת להכיר בפגיעה של ג.נ כתאונת עבודה, והוא קיבל מענק חד פעמי בגובה כ – 30,000 ₪. בנוסף, בזכות טיעונים מגובים במסמכים רפואיים, ג.נ הוכר כסובל מנכות לצמיתות ומקבל קצבה חודשי בגובה כ – 3,000 ₪ לצמיתות.

אם נפגעת בעבודה או בדרך, יתכן שמגיע לך מענק ו/או קצבת נכות חודשית.
חשוב לפנות לייעוץ עו"ד עם ניסיון ומיומנות בהליכים מול הביטוח הלאומי. פנו אלינו ונשמח לייעץ.

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי
עורכת דין אושרת דרעי - עורך דין תאונת עבודה - ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי
קבל ייעוץ חינם עוד היום
או קבעו פגישה מראש לייעוץ בחינם

תוכן עניינים

אושרת דרעי עורכי דין ביטוח לאומי

אושרת דרעי – עורכת דין ונוטריון

האם יש לך שאלות משפטיות? או שאת/ה צריך עזרה?

נוכל לסייע לך בשיחה טלפונית. לתאום פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות:

דילוג לתוכן