fbpx

טופס 250

מאת: עורכת דין אושרת דרעי

תוכן עניינים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

טופס 250 של המוסד לביטוח הלאומי, או "טופס תאונת עבודה", נועד למקרה שבו עובד/ת שכיר/ה נפגע/ה בתאונת עבודה וזקוק/ה לבדיקה וטיפול רפואי. חשוב לציין שגם תאונה בדרך לעבודה או בדרך הביתה מהעבודה, נחשבת תאונת עבודה (כולל תאונת דרכים). יש להקפיד כי המעסיק, או גורם רלוונטי מטעמו (למשל מנהל/ת כוח אדם), ימלא את הטופס באופן מלא ומפורט ויחתום עליו. את הטופס יש להציג בפני הצוות המטפל. טופס 250 איננו מהווה הכרה באירוע כתאונת עבודה, אך הוא עשוי לשמש חלק חשוב בתביעה שתוגש למוסד לביטוח לאומי להכרה בתאונת עבודה. לכן חשוב למלא אותו באופן תקין.

להורדת טופס 250 הקליקו כאן

מה חשוב לדעת לפני מילוי טופס 250?

זוהי למעשה ההצהרה ראשונה על התאונה שבה נפגעת. לכן, לפני מילוי טופס 250 ("טופס תאונת עבודה") חשוב לזכור את העקרונות הבאים:

  1. יש למלא בקצרה אך באופן קפדני מאוד, את כל המידע המתבקש בטופס.
  2. יש לציין את כל האיברים שנפגעו בתאונה, בצורה ברורה ומדויקת.

תמיד חשוב להיעזר בייעוץ מקצועי לפני מילוי והגשה של טופס 250. לאחר שמילית את הטופס והגשת אותו, הטופס הופך לחלק מהתיק שלך ולמעשה, הטענות שלך מתבססות עליו.
לסיוע מקצועי ללא עלות בנוגע לטופס 250, אנו מזמינים אותך ליצור עמנו קשר במס' טלפון 03-5185190 או בדוא"ל [email protected]

איך ממלאים טופס 250?

חשוב למלא את פרטי התאונה באופן מלא, כולל מקום התאונה, התאריך, השעה, הנסיבות ותיאור האירוע. כאמור יש לציין בבירור אילו איברים נפגעו. בנוסף יש להקפיד למלא כהלכה את השם ומספר הזהות של הנפגע/ת, את שם המעסיק, מספר תיק הניכויים שלו (במס הכנסה) ואת כל שאר הפרטים המתבקשים בטופס. יש לבחון בתשומת לב שהטופס הינו חתום על ידי המעסיק או גורם רלוונטי מטעמו וכי שם הגורם החותם, צוין על גבי הטופס.

עם מסירת הטופס החתום, קופת החולים מחויבת להעניק את הטיפול הדרוש לנפגע/ת.

נוסף על טופס 250, על המעסיק לחתום גם על טופס תביעה לדמי פגיעה (טופס 211). אם המעסיק אינו מעוניין לחתום, יש לדווח על כך למוסד לביטוח לאומי.

מה קורה לאחר מילוי טופס 250?

הטופס מחייב את קופת החולים או את הגורם הרפואי אליו נשלחת לטיפול, להעניק לך את מלוא הטיפול הדרוש. חשוב לציין שמדובר בטיפול במסגרת השירות הציבורי (קופת חולים, בית חולים ציבורי או מוקדי רפואה למיניהם אשר נחשבים לציבוריים). בנוסף, הטופס ישמש בסיס להגשת תביעה לביטוח הלאומי, להכרה בתאונה שלך כתאונת עבודה ולתשלום דמי פגיעה, קביעת נכות או סעדים אחרים בהתאם למקרה שלך. חשוב להמשיך לדווח לרשויות הבריאות ולגורמים המטפלים על מצבך הרפואי, לפנות לטיפול לפי הצורך ולתעד את הפניות, הסיכומים הרפואיים, המרשמים וכל מסמך אחר. לאחר הגשת התביעה לביטוח הלאומי, המקרה יבחן ויתכן שהמוסד לביטוח לאומי יזמין אותך לוועדה רפואית. לאחר מכן יתכן שיקבעו לך אחוזי נכות או סטטוס אחר שממנו יגזרו זכויותיך.

שאלות נוספות בנושא טופס 250?

לייעוץ מקצועי ללא עלות ניתן ליצור איתנו קשר במס' טלפון 035185190 או בדוא"ל [email protected]

להורדת טופס 250 של הביטוח הלאומי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי
עורכת דין אושרת דרעי - עורך דין תאונת עבודה - ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

אושרת דרעי עורך דין תאונת עבודה- עורך דין ביטוח לאומי

קבל ייעוץ חינם עוד היום

או קבעו פגישה מראש לייעוץ בחינם

תוכן עניינים

האם יש לך שאלות משפטיות? או שאת/ה צריך עזרה?

נוכל לסייע לך בשיחה טלפונית. לתאום פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות:

דילוג לתוכן